Agentul de curatenie – Comunicarea la locul de munca

Comunicarea reprezintă un proces de viaţă esenţial, prin care animalele şi oamenii generează sisteme, obţin, transformă şi folosesc informaţia pentru a-si duce la bun sfârşit activităţile sau viaţa” (Brent D.  Ruben)

Comunicarea…consta…în atribuirea unui sens semnelor…perceperea înţelesului” (Gary Cronkhite)

Si uite asa continuam seria articolelor referitoare la meseria de Agent de curatenie cladiri si mijloace de transport.

Azi voi incerca sa explic in linii mari in ce consta competenta fundamentala : Comunicarea la locul de munca. 

     Comunicarea este un proces de emitere a unui mesaj si de transmitere a acestuia intr-o maniera codificata, cu ajutorul unui canal catre un destinatar in vederea receptarii.

Suna bine, nu? 🙂

Si totusi, hai sa aflam cum se poate realiza comunicarea la locul de munca astfel incat toata lumea sa stie ce are de facut .

     1. Schimbul de informaţii se efectuează într-un limbaj specializat, la obiect, clar, corect şi concis.

Conditiile minime fundamentale de realizare a comunicarii sunt:

  • compatibilitatea codurilor;
  • existenta mesajului.

Codurile pot lua forma limbajului natural nonverbal, simbolurilor concrete (lumini sau steaguri) sau simboluri abstracte.

In comunicarea sociala cele mai frecvente sunt codurile verbale.

Componentele nonverbale exprima imposibilitatea de a verbaliza sau a solicita informatie, prin care se accentueaza un anumit mod de intelegere sau de transmitere a mesajului.

     2. Comunicarea se realizează într-o manieră politicoasă, directă, cu evitarea conflictelor.

Cele trei aspecte semnificative ale comunicării verbale sau in scris sunt:

  • IDEEA – ceea ce trebuie transmis receptorului;
  • EMITATOR – RECEPTOR – participanţii la comunicare;
  • CUVANT – INTELEGERE – utilizarea unui limbaj inteligibil de ambii participanţi la comunicare.

     3. Transmiterea şi primirea de informaţii se realizează prin utilizarea unor metode specifice corelate cu tipul comunicării

Ca orice proces, procesul de comunicare cuprinde următoarele elemente:

  • Emitatorul – iniţiatorul comunicării, cel care elaborează mesajul. Acesta selectează mijlocul de comunicare si limbajul, astfel incat receptorul sa-i inteleaga mesajul pe care doreşte sa-l comunice;
  • Mesajul – forma fizica in care emitatorul codifica informaţia (ordin, idee, informaţie);
  • Mijlocul de comunicare – sau canalul de comunicare este circuitul parcurs de mesaj dinspre emitator spre receptor. Poate fi formal – urmează structura ierarhica a întreprinderii sau informal, in cadrul legăturilor sociale;
  • Limbajul de comunicare – modalitatea de exprimare a mesajului. Poate fi verbal (cu cuvinte), non verbal (fara cuvinte) sau paraverbal (prin folosirea tonalităţii, accentuării, ritmului de vorbire);
  • Receptorul – persoana care primeşte mesajul;
  • Contextul – deosebit de important deoarece influenţează conotaţia cuvintelor sau gesturilor exprimate.

Participarea la discuţii pe teme profesionale

1. Dialogurile sunt purtate în cadrul colectivelor de lucru, cu respectarea opiniilor şi drepturilor tuturor participanţilor la discuţie.

2. Punctele de vedere proprii sunt comunicate deschis pentru clarificarea problemelor apărute.

3. Opiniile sunt susţinute cu argumente clare, cu referire directă la subiectul abordat.

4. Divergenţele apărute sunt comunicate deschis şefului direct pentru rezolvarea cu promptitudine a acestora în scopul desfăşurării fluente a activităţii.

Deprinderile esenţiale ale cursantului ce trebuie însuşite in urma acestui modul sunt următoarele:

  • capacitatea de exprimare şi susţinere a opiniilor în cadrul unor discuţii profesionale, cu evitarea conflictelor, în spiritul rezolvării prompte a problemelor;
  • capacitatea de menţinere a relaţiilor cu persoane diverse implicate în procesul de muncă, pentru îndeplinirea operativă a sarcinilor de serviciu;
  • capacitatea de utilizare a limbajului de specialitate în cadrul discuţiilor pe teme profesionale;
  • capacitatea de exprimare clară, corectă, concisă şi la obiect a punctelor de vedere personale;
  • modul de adresare şi maniera de aplicare a normelor de comportament civilizat în societate.

Altfel spus, agentul de curatenie trebuie sa aiba cunostinte privind:

  • Specificul activităţii de desfăşurat
  • Componenţa colectivului de muncă
  • Metodele şi tipurile de comunicare întâlnite la locul de muncă
  • Termenii de specialitate presupuşi de ocupaţie
  • Norme de comportament civilizat în societate, codul bunelor maniere
  • Raporturile ierarhice şi funcţionale la locul de muncă

A fost greu ? Eu zic ca nu 🙂

G.N.Delphi

Simplu si curat 🙂

Publicat de

Gabriela Neagoe

Nascuta in august'80, m-am bucurat de copilarie intr-o zona frumoasa de munte. Anii au trecut - un pic cam repede din punctul meu de vedere - si am ajuns pe meleaguri sibiene unde mi-am petrecut 5 ani frumosi. Si, desi am zis ca niciodata nu voi putea locui in Bucuresti, in 2003 am ajuns la capitala. Si uite cum au trecut 13 ani de atunci, din care vreo 10 i-am dedicat serviciilor de curatenie. Am avut parte de multe provocari, "prieteni" :) , prieteni dragi si multe lucruri bune. Cele mai multe provocari au venit incepand cu 2009 - in plina criza economica - cand impreuna cu actualul sot ( profitul trebuie sa ramana in familie :)) ) am decis deschiderea Delphi Serv&Trade Srl. Si uite asa ne-am propus sa ne facem prieteni in toate colturile tarii. Surpriza: ne-a iesit! Si ne-a iesit pentru ca nu ne-am propus sa ne facem clienti, ci PRIETENI. Cum am reusit ? Urmareste blogul meu si verifica www.delphionline.ro si ai sa vezi ca putem sa iti punem la dispozitie produsele si serviciile necesare, fara sa platesti de 10 ori mai mult decat face.

Lasă un răspuns